Viser innlegg med etiketten Stue. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Stue. Vis alle innlegg

tirsdag 20. mars 2012

Varmt og Personlig

Hei:) 

Det gamle huset vårt har en herlig sjarm som det er lett å trives i.
Derfor var det enkelt å skape den varme og personlige atmosfære jeg liker:
Med de lyse fargene og fantastiske naturmaterialer, i kontrast med moderne design, gir det meg masse inspirasjon, og rom for å jobbe kreativt.
Men også rom for kos og avslapning, spesielt om kvelden med dempet belysning, og tente lys.











(nytt i stua: den fineste sofaen Ghost, vintageteppe, og tøffaste Semipendel fra Gubi, alt fra butikken vår, Ølen Møbel)
  
Takk for at du titter innom, og ha en riktig fin kveld!!

Ps! Følg gjerne med på facebooksida  til butikken vår, Ølen Møbel, der legger vi stadig ut nyheter som kommer inn,  og inspirasjonsbilder fra butikken.
Klem Anita

søndag 18. mars 2012

Vår i stua:)

Hei:)
Så deilig når det begynner å bli vår:)
Kjenner blogglysta  kommer tilbake igjen:)
Tror det har noe med lyset å gjøre..fordi det har ikke vært særlig inspirerende å fotografere her hjemme på mørke kvelder:)
Syns det var så herlig med sol og lyset i stua i formiddag, måtte forevige med et bilde:)
Den "gamle" tv-sofaen er kommet tilbake i ny drakt, og jeg synes den kler det:)
Iallefall en praktisk farge..



Ha en fin søndagskveld:))

ps. tusen takk for alle koselige hilsner, og velkommen til alle nye følgere:))

Klem Anita

søndag 22. mai 2011

Hei:))

Litt bilder fra heimen en sen lørdagskveld...nyinnkjøpt rosebukett lager fin helgestemning:)


Siden sist er det kommet en hvit takpendel fra tinek over spisebordet... nå har jeg 3 like i stua. Her burde jeg nok hatt en stor, men vi er helt utsolgt, og får ikke dem ikke inn igjen i hvit, før august..Men jeg er så fornøyd med disse lampene..de er så smukke:))









En bregne, ble også kjøpt inn..er veldig glad i grønne, eksotiske planter, som gjerne er litt villige, de lettstelte passer best for meg...




Bokhylla ved spiseplassen er fylt opp med bøker, kurver og stråhatter..bøkene har min mann arvet etter sin farmor, og jeg synes de er så dekorative og flotte å ha fremme..stråhattene gir en følelse av varmere strøk. Den øverste kjøpte jeg i Italia for snart to år siden, og den nederste er ny i år, og kommer fra Bloomingville...




Nå i mai fylte bloggen min 2 år. 16.mai for to år siden hadde jeg mitt første innlegg..det er helt utrolig hvor fort disse årene har gått!!



Og her er et bilde av meg som koser med katten på trappa, etter en trivelig 17.mai feiring her i bygda..


Bunad tror jeg er et selvsagt antrekk på nasjonaldagen. Har ikke hatt den på hvert år, men har liksom ikke følt meg helt kledd uten den, så i år kom den på igjen:) Min heter Etnebunad, og jeg har hatt den siden konfirmasjonen..



Den er svart, og har broderte seler som går i kryss bak på ryggen..









Håper dere alle hadde en flott nasjonaldag!!!









Det blir muligens litt forandringer på bloggen fremover. Dette er jo en blandingsblogg med både hjem og butikk..men nå har vi startet egen facebookside for butikken. Den heter Ølen møbel, og her skal jeg prøve å oppdatere nyheter og ting som skjer i butikken..og så ønsker jeg at bloggen gjerne fortsetter i en mer personlig retning..skal bli spennende å se om jeg blir mer effektiv, håper iallefall det:))



Ha en fortsatt fin helg!!



Klem Anita

lørdag 24. juli 2010

På veggen..

Har lenge ønsket meg å ha noe over sofaen. Egentlig har jeg lyst på et stort kunst bilde i foto eller med oljemaling der, men det får vente, for nå har vi montert en bildelist på veggen. Og så samlet vi sammen noen bilder vi har funnet frem fra loft og kjeller...

Mannen min var skeptisk, og syns det var en kjip og kjedelig løsning med bildelist, helt til bildene og pynten ble satt oppå. Han likte det, og kunne godt "leve med det her i stua", sa han:)



Nå må jeg løpe avgårde på jobb..der de venter på meg i butikken.
Men det spørs det om det ikke er mere strand og badevær enn shoppevær på denne fine lørdagen:) Det er sol og det er sommer!!!
Ha en fin lørdag!!
Klem Anita

lørdag 3. april 2010

Naturfargene...

...er på vei inn i stua:) Noe har jeg hatt lenge, men flere nye detaljer er kommet inn:)

Her er litt bilder fra stua (igjen)...litt egg i tinn er vel det eneste påskepynten vi har fremme:)) I disse tider hadde jeg lyst på litt rolige, naturlige farger og materialer, som minner om den varme tiden vi har fremfor oss, og gjerne varmere strøk...


Teakbordet mellom stolene er egentlig hagebord, det har stått ute i allslags vær , og fått en slitt og grå finish..På veggen over stolen henger det runde fatet jeg brukte til adventstake i julen, gjenbruk altså:))


Puter i beige, myker opp det svart/hvite miljøet, noen små palmer har jeg også kjøpt inn:)

Det hvite teppet fra Tinekhome...som ligger fint dantert over den ene vangen, egentlig ikke fordi det skal være fint, men fordi katten vår har denne vangen som favorittsted til å kvesse sine klør..grr, tror jeg må sette opp et klorebrett på veggen i nærheten, så ikke møblene blir helt ødelagt...


De rustne lyktene på bordet, er fra Tinekhome, gir et skjønt og stemningsfullt lys når de er tent om kvelden...


Vi har endelig funnet vårt favorittbord, det er fra Skovby, som vi forhandler i butikken vår. Det heter SM11, og er i wengebeiset eik. Prismekruna har igjen flyttet opp på loftet, passa jo veldig godt i julen, men nå på denne årstiden vil jeg gjerne ha det litt røft og sommerlig. Da jeg var i København på innkjøp hos Tinekhome i vinter, snappet jeg opp ideen om å bruke kurv til taklampe, litt rustikt, og et rimelig alternativ til designlampene:)) Litt rart, men det funker:))

Bollene på bordet er i teak fra Bali.


På pianoet...



Tv-plassen...mixa stilleben, kulene er egentlig christmasballs fra Dayhome, syns de er dekorative hele året...og puter i behagelige farger...


...og her ligger synderen og nyter livet:)) Jovisst er hun snill, skjønn og god!! Men det med kloring på møbler klarer hun visst ikke venne seg av med..vår lille trave!!


Henger du med?? Blir som vanlig litt langt innlegg i både bilder og tekst:))
Ønsker deg en fortsatt God Påske!!


Tusen takk for masse besøk og koselige hilsner!!
Er veldig takknemlig:))


Påskeklem fra Anita

torsdag 18. mars 2010

Vårfølelse...

Her om dagen var det mye sollys som lyste opp stua her hjemme. Føler at våren nærmer seg fort nå, selv om det fremdeles ligger endel snø ute..Men det tror jeg regnet og mildværet fikser på, ganske så effektivt:))

Har så lyst til å ordne noen bilder på veggen over sofaen..har vel vært litt for redd for å henge opp noe, itilfelle jeg plutselig snur om på møbleringen. Men nå har jeg bestemt meg for å lage en bildevegg..det er jo så tomt å ikke ha noe der...


Puter fra Day home og Tinekhome

Deilig når solen skinner helt innerst i stua, og inn i skapet..

Smile...


Liker godt litt gule detaljer, som fresher opp i det svarte og hvite miljøet...


Nå er en ny levering fra Day home like rundt hjørnet, og nå kommer også de stripete teppene i str 200x250, og 250x300 cm inn igjen, info til dere som har mailt og etterlyst desse:))

Ha en fin kveld!

Klem Anita

onsdag 3. februar 2010

Travle tider...

Heisan hoppsan!!

Det har vært litt stille på bloggen i det siste. Og grunnen til det er at jeg bruker mye tid til jobben, det er både salg og innkjøpstider, følge opp barna er jo også en høy prioritet:))
Tusen takk for alle koselige hilsner på mitt vel skryteinnlegg under..Sannheten er at jeg strebet meg gjennom interiørskolen, og jobbet med oppgaver både dag og natt. Er det noe man vil så får man det jo til:)) Planen var å gå videre på offentlig miljø, men det er jeg ikke motivert til nå iallefall..
Tror også at noen av mine personlige løsninger her hjemme ville fått strykkarakter, som td åpne hyller fordi det bare samler støv og skitt..men så er det ofte mer gøy å velge det koselig og estetisk foran det praktiske...
Det er ikke så mye nytt her hjemme..det går fortsatt mest i hvitt og svart. Liker det godt, og er fornøyd med det, og når snøen fortsatt laver ned, så kjennes det ut som det er lenge til vår. Men når våren kommer er jeg sikker på at jeg er klar for mere glade farger i interiøret..

I helgen var vi på en snartur til København på Private Room hos Tinekhome. Det holdt sted i den vakre butikken til Tines mor. Og vi har kjøpt inn endel lekkert fra sommerkolleksjonen. Liker så utrolig godt disse vakre produktene til Tinekhome...Skjønt..skjønt..skjønt..

Der møtte vi også Ann Christin og hennes søster fra AChome, og det var kjempekoselig, veldig kjekke og søte jenter:))

Er veldig trett og lei av snøen..og mest pga kulden og begrenset framkommelighet i trafikken. Har igrunn vært veldig glad for snø..og alle de kjekke aktivitetene som er å finne på ute..men nå vil jeg bare ha vår og varme:))
Ha en riktig fin kveld..håper dere har det bra!!
Klem klem

søndag 3. januar 2010

Litt fra stua og Day Home

Hei alle dere!!!
Må si jeg er litt glad vi er kommet på denne siden av vinteren, og vi kan se frem til varmere tider. Juletreet er byttet ut med min store palme som har overlevd vinteren, og julepynten er pakket bort. Har tatt frem noen gule puter fra Day Home som frisker opp i stua. Duftlyset fra NEOM, har jeg kjøpt på Bolina. Det lukter kjempegodt:)
Vi hadde en deilig nyttårsfeiring, og koste oss masse både store og små. 1.nyttårsdag startet jeg med å bake ristopper...en oppskrift jeg fikk av vertinnen dagen før, og de måtte jeg prøve snarest...
Ristopper, enkel variant:

6 store Japp sjokolade
200 gr smør
Puffet ris

Smelt sjokoladen og smøret sammen.
Bland i puffet ris til passe konsistens.
Legg i former og avkjøl.

Smaker kjempegodt, er litt crispy og seige, tror de kan spises året rundt, selv om det er julesnop:))

Er så spent på vårens interiørtrender...som jeg tror har mye fokus på personlighet, at vi kan sette sammen det vi liker, gammelt og nytt, farger og mønstre, som gjerne gir en overaskende og smakfull helhet (ut fra det jeg har lest..leser egentlig alt jeg kommer over når det gjelder interiør).
Det er jo bare å vente å se...

Liker godt hvitt, grått og svart i interiøret, det gir også rom for å putte inn fargerike detaljer, eller mønstrete detaljer etter egne ønsker. (pleddet over sofaen er fra Day Home)

Spisestuebordet malte vi hvitt like før jul, så ble det lyst og friskt.
Det stripete teppet kommer fra Day Home.
Lysekruna over bordet kjøpte vi for 6 år siden, men den ble plassert på loftet da vi pusset opp, tok den frem igjen like før jul, men er i tenkeboksen på om den får bli hengende...
Bildene over har jeg tatt hjemme i stua mi i formiddag, og bildene under tok jeg i august da jeg var på innkjøp i showrommet til Day Home.
Gleder meg virkelig til vår/sommerkolleksjonen deres kommer inn i butikken, den er bare såååå lekker!!!

Kolleksjonen har flere fargetemaer:
Fargerikt, skikkelig gladfarger i gult, grønt, rosa og turkis:
Litt mer klassisk i hvitt og svart, men som har flotte mønstre, bilder av biller og krypdyr, tekster, og lykketall fra 1-10, en spennnede kolleksjon:


Natur, hvitt og gold:

Blått og hvitt, stilrent og klassisk:
Vi er snart ferdige med oppussingen i butikken, har bare igjen å få lagt resten av gulvet og få på plass belysningen. Begynner å se enden på dette oppussingsprosjektet, som har tatt så lang tid.
Skal vise mer senere...
Ønsker dere alle en riktig fin uke!
Klem Anita

torsdag 24. desember 2009

God Jul

I skrivende stund er jeg i full gang med forbredelser til kveldens juleselskap. Det er blitt litt mindre innlegg enn jeg hadde tenkt den siste tiden, er alltid forsinket..derfor har jeg samlet flere bilder fra vårt julepyntet hus i et og samme innlegg...









(jentene aker i bakken utenfor)

Ønsker dere alle en riktig God Jul!
Juleklem fra Anita