tirsdag 20. september 2011

Stua...

Hei igjen! Nå er det lenge siden jeg har vist bilder hjemmefra, har ommøblert, og spisestua og sofagruppa har byttet plass, slik at spisestua er like ved siden av kjøkkenet, slik den opprinnelig har vært siden 1947, da huset ble bygget. Vi planlegger å gjøre noen endringer med huset, og tilstrebe å tilbakeføre den opprinnelige stilen (planløsningen), samt et tilbygg i forbindelse med ny garasje. Vi er kommet til epoken i livet, der der er behov for mer enn 1 bad (tenåringsjente i hus), gjesteværelse, og en ekstra stue, som jentene kan ha for seg selv når de har besøk. Men det skal jeg komme tilbake til når alt er i boks.


Stua er gjort klar for kjøligere tider, der de grå-hvite-og svarte fargene er kommet tilbake, tolixene og skinnene fra Shepherd er kommet frem igjen...






Med ommøbleringen har jeg fått til en liten og etterlengtet kontorplass i spisestua...



Denne fine lykta er en av de siste nyhetene fra Day home...


...og denne lysestaken:))


Følte også at skapet kom til sin rett på denne veggen...

Til helgen har jeg fri,  tenker å reise på Boligmessen i Bergen. Synes den virker spennende:))
Noen andre som skal dit??

Ha en fortsatt fin uke!!

Klem Anita

22 kommentarer:

  1. Så gøy å se bilder fra hjemmet ditt igjen:)Blir aldri skuffet heller, da! Kjempelekkert!

    Må innom messa, ja - det blir spennede!

    Klem, Marte

    SvarSlett
  2. Ja, jeg skal :o) hadde vært så kos å hilse på deg :o)

    Du har et fantastisk fint hjem, Anita!!!

    Klem J.

    SvarSlett
  3. Her var det fint!
    La meg til som følger jeg, så jeg ikke glemmer bloggen din for her kikker jeg gjerne innom igjen!

    SvarSlett
  4. For et nydelig hjem du har og en flott blogg! Her gleder jeg meg til å komme innom igjen. Legger deg selvklart til.

    Ha en god natt!

    Klem Lene :)

    SvarSlett
  5. Du har det bare så utrolig lekkert !!
    helt mine farger og stil ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Så bra at dere kommer Anita, det blir så koselig å se dere igjen:) Regner med din mann blir med!?
    Klem fra AC

    SvarSlett
  7. Kjempestilig, et flott hjem du har. Med de mørke detaljene er det et spennende interiør du har, liker det masse!!!

    SvarSlett
  8. I love your Tolix-Chairs and I love TineK ;-)
    Stunning pictures!!!
    Hugs Tanja

    SvarSlett
  9. Lekkert, jeg kunne flyttet rett inn!
    Må bare spørre; hvor kommer spisestuebordet fra?
    Det likte jeg og vi trenger nytt :-)

    SvarSlett
  10. Hei på deg.
    Flotte bilder fra ditt lekre hjem!
    Så kjekt at du tar turen til Bergen, kanskje vi treffes, hadde vært så kjekt å hilse på deg ;)
    Ønsker deg en riktig fin onsdag!

    SvarSlett
  11. dykk har det så utruleg flott, og sjølve huset er jo berre ein draum!

    eg reiser og ein tur nordover til messa,
    kanskje me treffest :)

    -klem

    SvarSlett
  12. Dere har det så fiiiiint ;o))) Har fremdeles utgaven av "vi bygger nytt" hvor det var repotasje fra hjemmet deres og syns det er til stor inspirasjon ;o))

    Ha en hoppende flott dag ;o))
    Klem Elisabeth ;o)

    SvarSlett
  13. Supre og fantastisk flotte bilder.
    Du har et flott hjem, og god smak;)
    Bildene er som tatt ut av et int.blad;)

    Utrolig glad for at DU har inspirert meg i dag!!

    Kristine :)

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder!!!
    Dere har det jo så fantastisk fint!!!
    Kunne flyttet rett inn her!:)

    Fin kveld til deg!
    Klem!

    SvarSlett
  15. Helt nydelig hjem :)
    Og min smak både når det gjelder stil og farger.
    Klem

    SvarSlett
  16. aah du gjør det jo bare så lekkert! Har lagt meg til som følger:) Ha en strålende høstmorgen:)

    SvarSlett
  17. Hei Anita:) Blir så glad kvar gong du har oppdatert bloggen din, alltid masse herleg insprasjon!! Arbeidsbordet var lekkert altså:) Du er så flink;)

    Eg og har så lyst på messa i Bergen, men mannen skal jobbe og tippar utbytte av turen med tre små på slep blir heller dårleg;) Men håpar alle andre kosar seg og viser masse bilete etterpå!!

    Klem frå Ann

    SvarSlett
  18. Så fint det ble- det var jo kjempefint fra før også, men jeg syntes det ble veldig koselig med stue der det er masse fine vinduer og herlig lys;)Håper på litt oppussingsgiv her også, det går litt trått- men herlig med inspirasjon fra deg. Det spisebordet var nydelig- det har jeg ikke sett før;) Tror det er ganske mange bloggere som skal på den messen- selv skal vi i bryllup på sørlandet, og bor vel for langt unna til at jeg hadde reist uansett- men messen høres veldig bra ut- kos deg masse;)

    SvarSlett
  19. Altså, det huset ditt tar pusten fra meg hver gang...!
    Jeg og lille Ludvig kommer til Bergen på lørdag, kanskje vi sees?:)

    KLEM

    SvarSlett
  20. Helt enig med Kjersti her, - tror at huset ditt tar pusten fra veldig mange...:D Rett og slett kanonfint!
    Spennende planer dere har også, med tilbygg og greier!! Det skal jeg selvfølgelig følge med på;D

    Boligmesse i Bergen hørtes moro ut! Ha en fin tur dit!
    Klem

    SvarSlett
  21. Hei. Jeg som var innom hos dere i dag (etter å ha lest om dere i Silje sin blogg) i den aldeles nydelige butikken :) Alt jeg har gått glipp av!!! Gleder meg til å stoppe forbi igjen (var mange farlige fristelser hos dere!) og ikke minst lese bloggen din :) Ha en fin kveld! Mvh Kristin

    SvarSlett
  22. Åh vilket UNDERBART soffbord! Vill ha!! Älskar din blogg och ditt hem!

    Kram Jennie

    SvarSlett